Rondje Voorne.

In voorbereiding op Marathon Berlijn een lange duurloop gepland. In duo met Paul, lopen en skaten, 50KM. De avond tevoor flesje Bordeaux opengetrokken en omgekeerd, immers het betrof maar een lange trainingsloop. En misschien waren het er wel twee.

 

Na 9km begin ik een beetje om mij heen te kijken waar ik Paul zijn fiets kan overnemen. In de verte zie ik hem staan. Kijkt een beetje treurig. Bij hem aangekomen: "ben mijn skates vergeten". Oeps. Besloten is de weg te vervolgen per fiets / te voet. Slow. Het is een rondje, dus bij instorten is het afsteken naar Brielle. Gaat wonderbaarlijk goed. Marathon doorkomst rond de vier uur, zelfde tijd als de eindtijd van de laatste keer te Rotterdam. Ik meen dat het 50 minuten later is als ik over de finish stap.

Mijn eerste ultra-marathon volbracht in training met een behoorlijk promilage in het bloed. Zo zie je maar dat volume maken niet noodzakelijk is om lange afstand te lopen.

Eerste Wim Bart Knol. Apart detail: we hebben in hetzelfde huis gewoond in Houtwijk Den Haag. Niet samen, maar na elkaar. Kregen ooit in onze brievenbus voor hem een uitnodiging voor die originele marathon naar Athene.