Zelfs met de auto is het al een end

Halve marathon Haren. Zal ergens rond 1984 zijn geweest. Woonde nog in de Alexanderpolder. Trainde bij P.A.C. en wilde wel eens een wat betere klassering lopen. Sorry Groningen, maar jullie telden toen hierin nog niet echt mee.

Marathon. In Rotterdam spreken we dit uit als maara-ton ipv marra-thon zoals de rest van nederland doet. Detail.

Afgereisd naar Hoogezand vanwaar mijn vader mij zou brengen naar de start. Ja die sportbezoeken van mijn vader was wel een dingetje. Hij kwam tot de voordeur van de sporthal met de weerkerende vraag hoe laat het afgelopen zou zijn, waarmee hij bedoelde hoe laat ik hier weer mij zou begeven. Het gadeslaan van de topprestaties van zoonlief is aan hem voorbij gegaan. 

Zo kwam het dus ook als Sport in Beeld Lycurgus tegen AMVJ volleybal uitzond op de zondagavond, hij met herkenning sprak: dit is toch wat jij deed? Nee, Pa, ik deed basketball.

Halve marathon Haren. Hij, vader, mij bij de start afgezet. Vermoet dat hij bij het plaatselijk  Postilion Motel twee bakken koffie verkeerd heeft genuttigd. Jaargang: 'Spiegel der Zeilvaart' gelezen of lag dat blad bij Schortinghuis aan de Vismarkt te Groningen? Ik hoor nog steeds de slagroom opkloppen daar.

Vermoed dat ik rond de 1.35 hr erover gedaan heb. 

Jaren later! Weet je nog?  Die halve marathon van je toen:: "Met de auto vond ik het al ver."

Grappig zelfde tekst als de jongens van De Marathon over De Marathon.