Naturisme

Als op het naaktstrand verschijnen met een stringetje. Als met je casual-Oxfords aantreden op een line-dance festival.

 

Het gaat mij niet om de verschijningsvorm. Blootsvoets lopen om het blootsvoets. Maar het gaat om de techniek. Dunne schoentjes wel of niet vind ik dan dus geen issue. Hadden ook Vibrams kunnen zijn, maar zelfs die gingen mij al een stap te ver.

Was toch een beetje vloeken in de kerk wat ik deed.. Met schoenen verschijnen op een blote-voeten-cursus. Doe je je schoenen niet uit? Nee. Want dit zijn mijn Merrel Vivobarefoot schoenen! Voelde hierna toch enige spanning: alsof ik zijn verhaal niet accepteer.

Ivo ging daar handiger mee om toen ik nog op mijn Asics verscheen op de POSE-training: "Die gaan je vroeg of laat toch in de weg zitten." En ik maar niet begrijpen wat hij daarmee bedoelde.

 

Trap er toch weer in bij zo'n groepsactiviteit. Ga weer front-lopen. Sta je je weer te forceren en de volgende dag mag je het bekopen. In tijden niet zo pijnlijk weefsel gehad links en rechterkuit die opspeelt. Achillespees liften beide zijden gaat lastig, dus hielvoetlanden is zelfs bij het wandelen de enige optie: Auw.

 

Wel voor het eerst het tikken op het beton gehoord van je voorvoetjes in het bekende tempo van 180SPM.

Zie op het gemaakte filmpje voor het eerst een aardige POSE-houding en een mooie PULE. Redelijke FALL.

Maar ook wat mindere landingen,  toch: tel je zegeningen.