Vierdaagse Nijmegen

Dat moet onuitstaanbaar geweest zijn. Met een ongetraind persoon Schiedam-Scheveningen lopen en direct bij thuiskomst hem de Nikies zien aanveteren voor een stevige intervaltraining. Het verschil was wel dat mijn wandelgenoot in training was voor de Vierdaagse van Nijmegen en ik, ja, beetje hardlopen in mijn Schiedamse periode, heel weinig structuur toetertijd. 

Over vierdaagse had ik een duidelijke mening: dit is wandelen en dat doe je voetje voor voetje. Daar train je niet voor, dat doe je.

Met die grote mond, heb je een uitdaging, maar toch: herinner me op de heenweg dat ik omkeek. Waar blijf je nou? Ik heb niet de hele dag de tijd, wil nog trainen voor het donker wordt!

Bij Scheveningen op het strand gelegen. "Als jij het er aan toe hebt, hoor ik het wel, dan gaan we weer terug."

Bij thuiskomst dus nog effe 50 minuten 4/2 minuten intervallen lopen, we hadden immers nog niks gedaan vandaag behalve dan een stukje 'wanjelen'.