De Witte Schicht.

Zat tijdens de vakantie in een aantal thermale baden. Onwillekeurig kijk je dan om je heen.

Wat neem je teveel waar? Veel te hoge BMI's en inktplaatjes.

In teamsporten hoor je er kennelijk niet meer bij als je niet je huid vol gespoten hebt met inkt. Waarom nemen jullie elkaar de maat in deze? Dit is toch een relict vanuit Papeoa's meen ik mij te herinneren, maar zou dit na moeten trekken voor de verslaggeving.

In de categorie peniskokers, nekringen zuid-oostazie.

Zal er nooit aan wennen.

Erbij horen. Als dat aan de orde is, sla ik algauw linksaf.

Maar in deze thermale baden sprong ik er wel met kop en schouders er met een bepaalde eigenschap er tussenuit. Absolute koploper. Voor een (wannabee, still injured) runner geen slechte eigenschap.

Ik deed hier mijn oude bijnaam weer ruimschoots eer aan: de witte schicht.

Op straatlengte afstand: de witste in het bad!

 

Witte Schicht. Begin deze eeuw waren er een aantal europese atleten die de amerikaanse hegemonie op de korte afstand wisten te doorbreken.